Onze brugklassers

Het Zuider Gymnasium is een stadschool met tegelijkertijd een echte regiofunctie. We hebben dan ook leerlingen én medewerkers met heel uiteenlopende achtergronden.

De school is daarmee een belangrijke plaats om anderen te ontmoeten, van en met elkaar te leren en daarmee persoonlijk te groeien en jezelf te ontwikkelen. Bij ons hoort iedereen erbij en doet iedereen mee! Onze huidige brugklassers zitten op dit moment (januari 2024) bijna een half jaar op het Zuider Gymnasium. Een aantal van hen stelt zich voor:

Floris Hirschfeld

Hoi, ik ben Floris en ik vertel graag wat meer over mijn ervaringen met mijn school. Ik woon in het centrum van Rotterdam en afhankelijk van het weer ga ik met de fiets of met het openbaar vervoer naar school. Op de fiets doe ik er dertig minuten over en met het ov een kleine veertig minuten. Daarom ga ik het liefst op de fiets 😉.

De reden dat ik voor het Zuider Gymnasium heb gekozen, is dat ik vanaf groep 5 op de Zuider gymnasiumbasisschool heb gezeten. Hierdoor kreeg ik al veel mee over hoe het hier is. Ook mocht ik voor verschillende vakken versnellen en kreeg ik op de basisschool al les van docenten van het Zuider Gymnasium. Anders dan op veel andere scholen duren de lessen hier tachtig minuten, dat vind ik wel fijn, want ik heb bijna altijd mijn huiswerk al in de les af. Hierdoor hou ik meer tijd over voor andere dingen, zoals sporten en buitenschoolse activiteiten. De school heeft een groot aanbod buitenschoolse activiteiten zoals uitjes naar SnowWorld, bowlen, een les graffiti spuiten en nog veel meer. Je krijgt je lessen op maat en verbreden, verdiepen of versnellen: het kan hier allemaal.

Floris Hirschfeld

Maeko Kaijser

Hoi, Maeko hier! Ik ben 12 jaar en kom uit Rotterdam Slinge, maar woon ook in Zwijndrecht. Ik word elke dag naar school gebracht en opgehaald. Als ik vanuit Rotterdam kom, dan doe ik er ongeveer een kwartier over. Als ik uit Zwijndrecht kom, dan ben ik zo’n vijfentwintig minuten onderweg.

Ik heb voor het Zuider Gymnasium gekozen, omdat ik op de Zuider gymnasiumbasisschool heb gezeten. Dit is dé school voor mij, omdat de docenten je de uitdaging geven die jij nodig hebt. Dit is heel erg fijn. Ik heb het erg naar mijn zin hier, doordat ik goed in mijn vel zit samen met mijn vriendinnen. Ik vind Engels het leukste vak en ben er ook best goed in, hierdoor vind ik het waarschijnlijk zo leuk! Tot nu toe ben ik erg blij dat ik voor deze school het gekozen. In het begin vond ik de overstap best wel moeilijk, maar inmiddels ben ik hier helemaal gewend!

Maeko Kaijser

Dilara Koc

Hallo, ik ben Dilara. Ik ben nu 13 jaar oud en woon in Rotterdam. Ik ga meestal met het openbaar vervoer naar school. Tijdens de reis ben ik vaak alleen, maar soms kom ik iemand van mijn klas tegen. De locatie van de school was een best grote reden waarom ik voor het Zuider Gymnasium heb gekozen. Ik wilde namelijk graag naar een school waar alleen vwo aangeboden werd, omdat ik dat fijner vind en het Zuider Gymnasium was de dichtstbijzijnde school die dat aanbood. En ik heb geen spijt van mijn keuze!

Mijn favoriete vak is kunst, dat vind heel leuk, omdat je je eigen creativiteit in je projecten mag steken. Het leukste wat tot nu toe is gebeurd, was toch het schoolfeest, ik heb daar een hele hoop plezier gehad. Ik hoop dat de rest van dit schooljaar en de volgende jaren net zo leuk worden!

Dilara Koc

Ik heb geen spijt van mijn keuze voor het Zuider Gymnasium!

Ali Hamza Ozcelik

Hoi! Mijn naam is Ali Hamza. Ik ben 12 jaar oud en woon in Rotterdam. Ik kom naar school met een e-step of met de tram, dat duurt dan ongeveer vijf minuten, want ik woon niet zo ver van school. Mijn favoriete vakken zijn wiskunde en gym, omdat ik die leuk vind en er goed in ben. Ik heb gekozen voor deze school, omdat mijn zinsopbouw nog niet altijd zo goed is. Het Zuider Gymnasium kan mij hierin beter helpen dan mijn basisschool. Ook is het fijn dat de docenten je alles heel goed uitleggen, eerst had ik bijvoorbeeld een keer een onvoldoende gehaald, maar daarna heb ik die weer kunnen verhogen naar een voldoende. Ook is de sfeer op het Zuider Gymnasium heel fijn, je kunt hier gemakkelijk vrienden maken. Daarom is het Zuider Gymnasium de beste keus voor mij!

Ali Hamza Ozcelik

Het is fijn dat de docenten je alles heel goed uitleggen.

Nynke Voeten

Hallo! Ik ben Nynke, ik ben 12 jaar en woon in Barendrecht. Ik fiets meestal naar school met een groepje vriendinnen, maar als het hard regent, dan ga ik met de tram, die recht voor de school stopt. Ik heb gekozen voor het Zuider Gymnasium, omdat ik graag gymnasium wilde doen. Toen ik kwam kijken bij de school, vond ik het hier gelijk leuk. Ook alle docenten zijn erg aardig. Ik vind dit echt de school voor mij, omdat mijn docenten altijd wel wat meer kunnen aanbieden of het nou is omdat je iets makkelijk vindt of juist wat lastiger. Ook kun je meedoen aan activiteiten van de leeruitbreiding, zoals sporten of iets met kunst. Ik vind zelf techniek het leukste vak, want je krijgt daarbij natuurlijk wel begeleiding, maar kunt ook zelfstandig uitzoeken wat lukt en wat niet. We hadden dit jaar ook een schoolfeest en dat vond ik echt superleuk!

Nynke Voeten