Nieuws >
Bezoek uit Duitsland

Afgelopen week hadden wij onze uitwisseling met het Freiherr vom Stein Gymnasium in Lünen. We keken hier erg naar uit, omdat deze uitwisseling de afgelopen twee jaar door corona helaas geen doorgang kon vinden.

Op maandag verwelkomden we de leerlingen uit Duitsland met een openingsspeech van onze conrector Chris van den Berg, zelf docent Duits op onze school. Vervolgens zijn onze leerlingen gaan speeddaten om hun aangewezen buddy uit Duitsland te leren kennen.

Gedurende de week stonden allerlei leuke activiteiten op het programma, zoals een rondleiding bij het Feyenoord-stadion, lekker eten op de pannenkoekenboot en een stadstour in Rotterdam.

In de ochtenden hebben de leerlingen uit Duitsland meegelopen met onze leerlingen en ook lessen bij ons op school gevolgd. Als afsluiting van een geslaagde week hebben we met z’n allen lekker een hapje gegeten en onze avonturen van de week nogmaals besproken.

Deze uitwisseling is niet alleen voor het vak Duits een grote plus, maar heeft ook de sociale en culturele kennis van onze leerlingen vergroot. Van 13 t/m 17 juni reizen wij een weekje naar Duitsland, we hebben er heel veel zin in om ‘unsere neuen Freunde’ weer terug te zien!

• Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.