Leerlingkring en leerlingraad

Het Zuider Gymnasium is een school in ontwikkeling en vindt het belangrijk om hierbij goed de leerlingen te betrekken. Daarom heeft de school een leerlingkring en een leerlingraad.

Hoeveel huiswerk krijg je? Kun je met je opmerkingen en vragen bij al je leraren terecht? Wat kan er nog leuker en beter op onze school? Hoe is de sfeer in je klas? Wat moet de kantine verkopen in de pauze? Voor deze en nog veel meer andere onderwerpen hebben we jou nodig in onze leerlingkring. Elke klas heeft één vertegenwoordiger die naar de bijeenkomsten komt. We bespreken daar allerlei zaken en luisteren graag naar jouw mening om samen onze school nog beter te maken!

De leerlingraad bestaat uit zes tot acht leerlingen, waarbij elk leerjaar is vertegenwoordigd. De leerlingraad is een sparringpartner voor de school en denkt mee over zaken als het schoolbeleid en de leerlingtevredenheid. Bij interne reviews leggen de leden ook lesbezoeken af samen met de schoolleiding. De leerlingraad komt meerdere keren per schooljaar met de rector bijeen.

Laat je mening horen!

We horen graag wat er al goed gaat op school én wat er nog beter kan. Elk jaar krijgen daarom al onze leerlingen een uitnodiging voor het leerlingtevredenheidsonderzoek.