Versneld vwo

Het Zuider Gymnasium heeft een licentie voor versneld vwo. De Inspectie van het Onderwijs geeft de school daarmee de ruimte om maatwerk te bieden aan leerlingen die de lesstof sneller kunnen doorlopen en/of op zoek zijn naar meer uitdaging.

De licentie maakt het mogelijk om ingrijpend te schuiven met de lesstof uit de bovenbouw en de onderbouw. Op het Zuider Gymnasium kun je hierdoor in de vijfde klas of soms zelfs al in de vierde klas eindexamen doen voor één of meer vakken. Bijkomend voordeel is dat dan in het ‘echte’ examenjaar meer tijd over is voor bijvoorbeeld proefstuderen of vakken die je moeilijk vindt. Een enkeling legt bij ons op school het gymnasium zelfs helemaal versneld af, dus na vijf in plaats van zes schooljaren.

Weer andere leerlingen willen niet versnellen, maar wel verbreden en ook daarvoor hebben wij een rijk aanbod. Je kunt doelgericht werken aan mooie versterkte taaldiploma’s via onze programma’s voor Cambridge-Engels, Goethe-Duits en DELF-Frans. Maar ook een onderzoeksproject bij het vak techniek en zelfs een buitenlandse stage behoren tot de mogelijkheden. We zijn een Begaafdheidsprofielschool en houden rekening met verschillende leerbehoeftes. We bieden veel en er kan van alles. Dus natuurlijk ook het volgen van het ‘gewone’ programma. Alle leerlingen mogen bij ons doen wat het beste bij ze past en waar ze het meeste van leren!

Een versneller vertelt...

Lars van Prooijen, examenlichting 2020: “Na mijn diploma in vijf jaar behaald te hebben en nog extra examenvakken te hebben afgerond, was het voor mij tijd voor een nieuwe stap. Ik wist al heel lang dat ik geneeskunde wilde studeren en het was voor mij een hele opluchting toen ik te horen kreeg dat ik toegelaten was tot de Erasmus Universiteit. Het Zuider Gymnasium heeft mij inhoudelijk goed voorbereid op de universiteit, maar het belangrijkste vind ik dat ik altijd met veel plezier naar school ging. Ik vond de (leer)sfeer heel prettig en heb daardoor grote stappen gezet op school.”
  • Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.