Bonjour, guten Tag and good Day!

Bonjour, Guten Tag and Good Day!

Vorige week vrijdag hebben de tweede en derde klassen hun eerste projectdag gehad. Deze stond in het teken van de moderne vreemde talen.

De reis door Europa startte voor klas 2 in Frankrijk, waar de leerlingen hun eigen vakantiefilmpje maakten. Alles werd uit de kast getrokken, soms ook letterlijk. De lokalen lagen vol attributen, kledingstukken en schmink en de creativiteit hield daar natuurlijk niet op. De scenes liepen uiteen van een tranentrekkend afscheid op het schoolplein tot blije scenes op stranden in verre landen. De filmcommissie, onder de bezielende leiding van docent Frans Shanna Jansen, gaat al het werk beoordelen. Zit er een Gouden Kalf tussen? Wie weet!

Onze derdeklassers hadden een iets langere reis voor de boeg. Deze begon in Duitsland, waarbij de leerlingen meerdere codes moesten zien te kraken voor een prijs. Daarna gingen zij aan de slag met het maken van een eigen Krimi. Het Zuider Gymnasium werd daarmee het centrum van intrige, spanning en sensatie. Commissaris Rex, Tatort und Der Alte waren er niks bij! Nadat alle misdaden waren opgelost/uitgevoerd, vervolgden de leerlingen hun weg naar Groot-Brittannië. Bij aankomst moesten ze gelijk ontsnappen uit een Escaperoom. Voor zover wij weten, is iedereen daar weer uitgekomen… 😉 Na alle hectiek eindigde de dag rustig, waarbij de leerlingen de Romeinse ruïnes en cultuur in zijn gedoken.

Het was een geslaagde projectdag!