Nieuws >
In gesprek over vrouwenrechten

Ter gelegenheid van de internationale dag tegen geweld tegen vrouwen op 25 november deden vier toppers uit de vierde klas mee aan een dialoog-bijeenkomst georganiseerd door Zonta Rotterdam.

Dominique, Linda, Malèna en Zoey gaven vorig schooljaar bij levensbeschouwing een toppresentatie over vrouwenemancipatie, waardoor zij nu de kans kregen om verder over dit thema van gedachten te wisselen met jongeren van andere scholen. De opbrengsten van de bijeenkomst zijn gepresenteerd aan de gemeente Rotterdam tijdens het Platform Stop Geweld Tegen Vrouwen dat na de moord op Hümeyra in de fietsenstalling van haar school door de gemeente is gestart.

De meiden hebben de dag ervaren als zeer waardevol! De sessie heeft voor hen nog meer onderstreept hoe belangrijk het is om de effecten van gender-stereotypen op de positie van vrouwen te erkennen. Preventie en bewustwording hieromtrent verdienen meer aandacht, zowel op school als thuis. Ook in de lessen levensbeschouwing wordt hier aandacht aan besteed; de meiden gaan broeden op een mooie manier om hun ervaringen met de andere vierdeklassers te delen!

• Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.