Naar de finale van Vakkanjers

Dit schooljaar doet het Zuider Gymnasium mee aan het project 'Vakkanjers: in het licht van Van Gogh' waarbij het erom gaat om werken van Vincent van Gogh tot leven te brengen.

Een indrukwekkend werkstuk van Amy, Ceylin, Erdem, Fiene, Isolde en Meryem uit 2g2 won in april onze schoolfinale en nam het vandaag in de halve finale op tegen alle andere schoolwinnaars uit heel Nederland en met succes!

Na een paar nagelbijtend spannende momenten werd namelijk bekend dat zij niet één, maar twee keer in de prijzen zijn gevallen! Ten eerste zijn ze één van de tien finalisten (van ruim tachtig deelnemende scholen) waarbij ze lovende woorden kregen van de vakjury. Daarnaast wonnen ze ook nog eens de publieksprijs met meer dan 500 stemmen op hun project op de website van Vakkanjers!

Onze kanjers winnen nu een exclusieve viprondleiding bij ASML en het Van Goghmuseum, een bioscoopbezoek met hun groepje én ze kunnen zich voorbereiden op de landelijke finale van Vakkanjers. Nu ze immers al zover gekomen zijn, gaan ze natuurlijk alles op alles zetten om ook die hoofdprijs in de wacht te slepen!