Ons team maakt indruk bij het Model European Parliament

Anneloes, Finn, Guus, Hajar, Jasmijn, Nada, Oscar en Xinyi uit klas 4 en 5 vertegenwoordigden onze school bij het regionale Model European Parliament.

Samen met leerlingen van o.a. het Marnix Gymnasium, het Emmauscollege en het Erasmiaans Gymnasium werkten ze op het Montessori Lyceum in verschillende commissies om het Europese Parlement via diverse resoluties op te roepen tot de aanpak van urgente maatschappelijke problemen:

• Finn en Guus werkten in de commissie Buitenlandse Zaken aan de Europese veiligheid en defensie;
  • Nada en Xinyi pakten in hun commissie Volksgezondheid het vraagstuk van het roken aan;
  • Jasmijn en Oscar werkten mee aan de resolutie over maatschappelijke ongelijkheid door verschillen in opleidingsniveau en -kansen;
  • Anneloes en Hajar hadden zitting in de commissie over de economische genderongelijkheid in Europa.

Zowel het vermogen om samen te werken als de debatvaardigheden van onze leerlingen bleven niet onopgemerkt bij de organisatie. Anneloes mag namelijk onze school vertegenwoordigen bij de nationale ronde in de Tweede Kamer en Finn is hiervoor geselecteerd als reserve. Misschien hebben we komend schooljaar dus voor de eerste keer twee leerlingen die landelijk het Zuider Gymnasium vertegenwoordigen!