Nieuws >

Van 30 november t/m 7 december gingen we voor de eerste keer op uitwisseling naar het Samiha Ayverdi Anadolu Lisesi, onze partnerschool in Istanbul.

Math Osseforth, docent klassieke talen, begeleidde de uitwisseling en vertelt:

'Voor het eerst ging een groepje leerlingen naar Istanbul voor een uitwisselingsprogramma. Superspannend; leerlingen uit klas vier en vijf werden gekoppeld aan Turkse leeftijdsgenoten, bij wie ze een week in de gezinnen logeerden. De Turkse gastheren van het Samiha Ayverdi Anadolu Lisesi lieten ons hun prachtige stad zien in alle aspecten van het leven.

Zo bezochten we uiteraard de school, maar ook een universiteit, bewonderden de mooiste moskeeën, bevoeren de Bosporus, staken de Gouden Hoorn over, shopten in de Bazaar, deden duizenden herinneringen op en maakten nog veel meer foto’s. En dat alles steeds met elkaar in gesprek over wat, hoe en waarom: ‘En hoe is dat bij jullie?’

We leerden elkaar kennen en begrijpen. We ontdekten dat we ook op internationaal niveau best goed kunnen volleyballen en dat boogschieten een prima onderdeel van een gymles kan zijn. Bij het uiteindelijke afscheid werd het gemis al meteen voelbaar; de enige remedie is nu de dagen tellen tot maart, wanneer de Turkse leerlingen naar Rotterdam komen!'

• Privacy-overzicht

Privacy-overzicht

Deze website gebruikt Google Analytics, Hotjar en Facebook-pixel om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina's.